زبان‌های هند و اروپایی و روند تکامل آن‌ها

شاید شما هم نام زبان‌های هند و اروپایی را شنیده باشید. زبان‌هایی که به طور گسترده در جهان تکلم می‌شوند و همگی دارای یک ریشه مشترک هستند یا اصطلاحا هم خانواده هستند. زبان‌ های هند و اروپایی خانواده‌ای از زبان‌های مرتبط هستند که امروزه به طور گسترده‌ای در قاره‌های آمریکا، اروپا و همچنین غرب و جنوب آسیا تکلم می‌شوند. درست مانند زبان‌هایی مثل اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی، ایتالیایی که همگی از یک ریشه هستند، زبان‌های هند و اروپایی نیز از یک زبان قدیمی واحد ریشه گرفته‌اند که دیگر در جایی از دنیا تکلم نمی‌شود.

احتمال زیادی وجود دارد که متکلمین اولیه این زبان‌ها در ابتدا در مناطقی که هم اکنون کشور اکراین وجود دارد و مناطق همسایه آن مانند قفقاز و جنوب روسیه ساکن بوده باشند و سپس به مناطق دیگر اروپا و همچنین هند مهاجرت کرده باشند. محققین بر این باور هستند که پایان تکلم این نوع زبان خاص حدود ۳۴۰۰ سال پیش از میلاد بوده باشد.

بازسازی زبان های هند و اروپایی

از آنجائیکه مردمانی که به این زبان تکلم می‌کرده‌اند، سیستم نوشتاری نداشته‌اند، هیچ شواهد فیزیکی از این زبان در دسترس نیست. در سال‌های اخیر دانش زبان‌شناسی سعی در بازسازی این زبان با استفاده از روش‌های مختلف داشته است و البته بازسازی دقیق آن تقریبا غیرممکن است ولی یک دیدگاه کلی از این زبان به دست آمده است. همچنین با استفاده از روش‌های مقایسه‌ای، مطالعاتی بر مبنای مقایسه فرهنگ و قوانین و قواعد اجتماعی این مردمان انجام شده است.

گفته می‌شود که زبان شیرین فارسی در گروه زبان‌های هند و اروپایی قرار دارد. از دیگر زبان‌هایی که در این خانواده قرار دارند، می‌توان به زبان‌هایی مانند انگلیسی، هندی، آلمانی، ارمنی و آلبانیایی اشاره کرد. زبان فارسی و انگلیسی از غنی‌ترین زبان‌های این خانواده هستند و برای ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی نیز می‌توانید از خدمات وب‌سایت ترجمه بازار (بهترین سایت جشنواره وب ایران) استفاده کنید.

مطالب آموزشی در مورد انواع زبان‌های دنیا را در وبلاگ ترجمه بازار دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *